Tickets Menu

Even voorstellen... Dieter Bartels

Dieter Bartels, assistent manager meeting en events, woont in het mooie Enkhuizen. Hij is hiernaar toe verhuisd in de periode dat hij zijn eigen cateringsbedrijf had. Hij was met zijn bedrijf gespecialiseerd in de catering op grote zeilschepen van de bruine vloot. Dieter is al vanaf zijn 12e besmet met het Horeca virus. Hij studeerde voor kok en van daaruit was de sprong naar een eigen cateringbedrijf al snel gemaakt. Inmiddels zit hij alweer bijna 30 jaar in het vak, waarvan de laatste 3,5 jaar bij Walibi Holland.

Vaste aanspreekpunt gasten

Op de vraag of hij zijn 1e werkweek nog kan herinneren zegt hij; ‘Nou en of! Wat me vooral opviel was de gedrevenheid en hoe enthousiast mijn nieuwe collega’s waren! De eerste weken dacht ik echt hoe moet ik dat allemaal leren, zoveel mogelijkheden, afkortingen en wensen’. Maar dat is helemaal goed gekomen dankzij zijn eigen enthousiasme en gedrevenheid. Dit zien de gasten zeker terug tijdens de bijeenkomsten. Dieter is het vaste aanspreekpunt van de gasten, ter plaatse regelt hij alles van begin tot eind. En dat gaat verder dan alleen de wensen uit de offerte, als er snel geschakeld moet worden dan zorgt hij dat het geregeld wordt. ‘Je moet flexibel kunnen zijn en inspelen op de wensen van de gast, dat zorgt voor de ultieme beleving.’

100% tevreden

Dieter is vader van 3 kids en samen met zijn vrouw betekent dit dus veel regelen en plannen. Dit is typisch iets wat hij van zijn werk mee naar huis neemt. Omdat Walibi Holland een groot bedrijf is met veel verschillende afdelingen, is zijn grootste uitdaging dat alle afdeling die te maken hebben met een bijeenkomst of event goed samenwerken. “Alles moet tijdens een bijeenkomst tot in de puntjes verzorgd zijn en daarbij is het kennen van je rol erg belangrijk, zodat de gasten 100% tevreden naar huis gaan.” Dit geeft hem erg veel voldoening. Daarnaast geeft Dieter aan dat alle medewerkers pret en plezier uitstralen naar de gast, ze werken tenslotte in een pretpark! Als alles helemaal klopt, de gasten zijn blij en gaan met een goed en voldaan gevoel naar huis, dan is Dieter zijn dag geslaagd.

De grootste uitdaging ligt volgens Dieter nog in de wintermaanden. Walibi Holland is een seizoensbedrijf, maar in de wintermaanden is het BizNiz Center ook gewoon voor de zakelijke gast geopend. Dit is iets wat nog niet bekend is in de markt, maar er diverse mogelijkheden voor bijeenkomsten en events in het BizNiz Center. Het zou super gaaf zijn als Walibi zowel in de zomer als winter veel zakelijke gasten kan ontvangen!

Cookies

Wij gebruiken cookies om het bezoeken van onze website gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te maken.
Lees meer over cookies.