Ga naar de hoofdinhoud
untamed van Walibi Holland

Veiling Robin Hood-items voor Stichting Opkikker!

Biddinghuizen. 22-02-2019

Biddinghuizen, 22 februari 2019 – Op zaterdag 16 maart 2019 organiseert Walibi Holland een bijzondere veiling ten behoeve van Stichting Opkikker. Vanaf 14.00 uur gaat een groot aantal unieke Robin Hood-items onder de hamer, zoals een treinwiel, een liftkettingschakel, het entreebord en een heuse six-seater uit de trein. In samenwerking met de stichting zet Walibi Holland de opbrengst van de veiling in om zoveel mogelijk zieke kinderen en hun families een onvergetelijke en compleet verzorgde dag in het park te bezorgen.

Unieke Robin Hood-items onder de hamer

Hoewel een groot gedeelte van de oude houten achtbaan Robin Hood als basis gebruikt wordt voor de bouw van de nieuwe achtbaan Untamed, zijn er veel onderdelen die niet meer hergebruikt kunnen worden. Die items worden nu geveild voor het goede doel. De veilingitems zijn op een houten sokkel bevestigd (vervaardigd uit de houten constructie van Robin Hood) en voorzien van een naamplaatje met de tekst “Ter herinnering aan Robin Hood”.

Voorbeelden van items die 16 maart onder de hamer gaan, zijn het entreebord van Robin Hood, het stationsbord, de doelschijf uit Sherwood Forest en zelfs een six-seater uit de trein. Ook worden diverse kleinere items geveild, zoals een heupbeugel en een silence block.

Positieve boost voor zieke kinderen

In samenwerking met Stichting Opkikker zetten we de opbrengst van de veiling in om zieke kinderen en hun families een onbezorgde en onvergetelijke dag te bezorgen in Walibi Holland. Dit doen wij zonder winstoogmerk, omdat we het belangrijk vinden dat juist zieke kinderen moeten kunnen genieten van ons park. Iedereen die tijdens de veiling een bod doet, draagt dus bij aan een positieve boost voor deze zieke kinderen en hun families!

Inschrijven voor de veiling op 16 maart

De veiling heeft een beperkt aantal plekken. Iedereen die mee wil bieden op de items van Robin Hood kan zich inschrijven via Walibi.nl/veiling. Op de pagina is ook het dagprogramma en een volledige lijst van de veilingitems te vinden. Meebieden kan al vanaf € 20,-.