Ga naar de hoofdinhoud
Hulp nodig? Wij helpen je graag verder met je vraag!

Hoe kunnen we je helpen?

We doen er alles aan om jouw bezoek perfect te maken. Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen die we graag voor je beantwoorden.

Vragen per onderwerp

  • Ja, dit is mogelijk bij de geldautomaat in de Sunset Shop. 

  • Nee, op het park zijn rollerskates, rolschaatsen, skateboards, steps, fietsen en andere voertuigen verboden.

  • De locatie voor halen & brengen is op de hoofdparkeerplaats van Walibi Holland. Volg hiervoor de speciale halen & brengen-rijstrook. Je krijgt een uitrijticket, hiermee kun je binnen een uur gratis de parkeerplaats verlaten. Volg op de parkeerplaats de instructies op de borden en de aanwijzingen van het parkingpersoneel.

  • Op dit moment is het niet mogelijk om met de "Club van Elf"- pas het park te bezoeken.

  • Nee, huisdieren zijn niet toegestaan. Met uitzondering van blinde- en mindervalide-geleidehonden. Deze hulphonden dienen wel duidelijk herkenbaar te zijn.    

  • Nee, er is geen maximumaantal bezoekers wat per dag naar binnen mag. Het kan voorkomen dat het online niet meer mogelijk is om voor een bepaalde dag te reserveren. Het kan zijn dat Walibi deze dag is gesloten of er hoge bezoekersaantallen verwacht worden. Voor de optimale HARDGAAN-beleving adviseren wij je om op een andere dag te komen.     

  • Ja, je kunt een kluisje huren bij de Sunset Shop. De kluisjes kosten €5 voor een middel en €7 voor een grote kluis per dag. Via een QR-code kun je online de kluisjes boeken en via iDeal betalen. Deze QR-code is 1 dag geldig. Ook zijn er hier buggy’s beschikbaar, waar je €10,- huur en €20,- borg voor betaald. De borg krijg je bij het inleveren van de buggy weer terug.

  • Walibi Holland heeft haar poorten weer geopend op zaterdag 30 maart 2024.

  • Ja. Met oog op de veiligheid en hygiëne moeten zowel volwassenen als kinderen verplicht schoenen, (korte) broek en een T-shirt dragen. Daarnaast is het niet toegestaan om volledig verkleed of in voetbaltenue naar ons park te komen. 

  • In het park hebben wij bij de hoofdpoort een ruimte beschikbaar, waar je terecht kunt om te bidden of je even terug te trekken in een prikkelarme omgeving. Vraag de medewerkers bij de kaartcontrole voor meer informatie.    

  • Er is geen minimum leeftijd om het park te bezoeken. Personen onder 120 cm mogen niet zelfstandig in bepaalde attracties. Onder begeleiding van een volwassene is dit wel toegestaan. Check de attracties op de site om te kijken wat de minimum lengte is.

  • Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan Walibi Holland? Via iLost kun je eenvoudig het door jou verloren item opzoeken en terug laten sturen. Heb je je verloren voorwerp gevonden? Reageer op de foto en antwoord dat je het wil ophalen of laten versturen. We proberen de voorwerpen zo snel mogelijk online te zetten. Als het er niet op staat is het helaas ook niet gevonden. Contact opnemen heeft dan ook geen zin.

  • Walibi is bereikbaar met de Walibi Express (lijn 247). Check 9292 voor de actuele dienstregeling of kijk op onze reisplanner.

  • Walibi Holland is benieuwd naar jouw feedback. We doen onze uiterste best om je een geweldig dagje uit te bezorgen. Mocht je dit toch anders hebben ervaren, dan waarderen wij het zeer als je dit laat weten. Je kunt je klacht, tip, compliment of suggestie doorgeven via Mijn Ervaring op onze site.

  • Op ieder ticket staat een unieke barcode die bij de ingang wordt gecontroleerd. Iedere barcode is één keer geldig. Nadat de barcode digitaal is gecontroleerd kan deze ticket of een kopie hiervan niet meer gebruikt worden om toegang tot het park te krijgen. 

  • Het belangrijkste op het online ticket zijn de barcode en het barcodenummer. Als die goed leesbaar zijn, kun je de online tickets gebruiken. Ter controle kun je kijken of de witruimte tussen de streepjes van de barcode niet is dichtgelopen. Is dit wel het geval, dan verzoeken wij je de online tickets opnieuw te printen. Als het opnieuw printen het probleem niet heeft verholpen, kun je wellicht de online tickets printen bij buren, vrienden, familie of op het werk. Je kan op de dag zelf ook even langs de Groups Info lopen, waar onze collega’s je tickets op kunnen zoeken en zorgen dat je toegang krijgt tot het park.

    p.s. het scannen kan ook vanaf een mobiele telefoon. Let op: screenshots kunnen niet gescand worden.

  • Wil je je ticket(s) omboeken naar een andere datum? Dit is alleen mogelijk in uitzonderlijke omstandigheden. Mail naar info@walibiholland.nl voor de mogelijkheden. Het standaard omboekingstarief bedraagt minimaal €5,00 per ticket. Tickets geboekt via partners kunnen niet omgezet worden. Zie hiervoor de actievoorwaarden van de partner.

  • Nee, kortingscodes zijn niet toepasbaar op tickets met korting.

  • Ja, ieder online ticket geeft slechts één keer toegang en alle online tickets dienen gecontroleerd te worden. Ook kan je de tickets scannen via je telefoon. Let op: screenshots kunnen niet gescand worden.

  • Bekijk voor je je betaling doet of jouw bestelling klopt. Wij bieden namelijk geen restituties voor tickets die online zijn gekocht. De helpdesk kan onder geen enkele omstandigheid een restitutie uitvoeren.

  • Nee, dit is niet mogelijk. 

  • Ja, je undated ticket moet je meenemen naar het park. Deze ticket bevat namelijk een barcode die bij de ingang gescand en gecontroleerd kan worden door onze collega's. 

  • Nee, ongebruikte tickets van vorig seizoen(en) verliezen hun geldigheid en zijn dan ook niet inwisselbaar in het nieuwe seizoen. Verlopen tickets zijn ook niet inwisselbaar tegen contant geld.

  • Controleer het volgende: om de online tickets te kunnen openen en te printen heb je Adobe Reader nodig. Met het gratis programma "Adobe Reader" kun je PDF-documenten openen en printen. Gebruik je Google Chrome als browser? Probeer dan een andere internetbrowser, zoals Firefox of Internet Explorer. Lees je bevestiging per e-mail voor alle aanwijzingen. Controleer of je pop-up blocker is uitgeschakeld. Lukt het nog steeds niet? Loop dan op de dag van bezoek met je bevestiging en mailadres langs de Groups Info. Hier kunnen onze collega’s het voor je opzoeken en zorgen dat je binnen komt.

    p.s. het scannen kan ook vanaf een mobiele telefoon. Let op: screenshots kunnen niet gescand worden.

  • Sluit na iedere reservering je browser-tabblad en open een nieuw tabblad. Zo kun je de rest van je barcodes gebruiken om tickets om te wisselen.

  • Voor seizoen 2024 geldt dat de entree voor kinderen t/m 2 jaar gratis is. Kinderen van 3 t/m 5 jaar betalen €21,75.

  • Als je je tickets niet ontvangen hebt, kun je een mail sturen naar info@walibiholland.nl. In deze mail meld je je naam, telefoonnummer, het soort tickets, de datum van je tickets en stuur je een bankafschrift mee.

  • Nee, het is niet mogelijk om tickets te kopen met een VVV-bon of VVV-cadeaukaart.

  • Je kunt je bestelling betalen via iDeal, creditcard (MasterCard en VISA), PayPal, Bancontact, Giropay, Sofortüberweisung DE of Sofort Banking BE.

    iDeal: met iDeal reken je af in de vertrouwde internet betaalomgeving op basis van de beveiligingsmethodes van je eigen bank. Kijk voor meer informatie op de website van iDeal.

    Creditcard: met een creditcard van MasterCard of VISA betaal je via een beveiligde verbinding. Dit verzekert de veiligheid van gegevensoverdracht.

  • Wanneer je niet beschikt over een printer, kun je de online tickets ook elders printen. Je ontvangt een digitaal bestand (PDF) welke je per e-mail kunt doorsturen. Je kunt vervolgens de online tickets elders printen. Je kunt je tickets ook laten scannen via je telefoon. Let op: screenshots kunnen niet gescand worden.

  • Heb je een code verkregen via één van onze partners? Dan is het nodig om jouw unieke code te verzilveren. Heb je een ticket zonder datum (undated ticket) gekocht via één van onze partners? Volg dan de stappen van de bovenstaande vraag “Ik heb een ticket zonder datum via jullie website gekocht. Kan ik hiermee naar het park? “

  • Nee, online gekochte tickets kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

  • Als je een ticket zonder datum voor een gereduceerd tarief hebt gekocht (zoals Black Friday en Valentijn) is het nodig om je ticket zonder datum om te zetten naar een ticket met datum.  Dit kan je doen via de link walibi.nl/tickets-omwisselen.

    Als je een undated ticket op de website van Walibi Holland hebt gekocht, dan hoef je de datum van je bezoek niet vooraf te reserveren. Je kunt dus naar het park komen wanneer je wil m.u.v. Halloween Fright Nights dagen.

  • Tickets voor Walibi Holland kun je op openingsdagen aan de kassa kopen, maar het makkelijkst is om deze vooraf online te bestellen. Wist je dat je altijd automatisch korting krijgt als je je tickets voor Walibi online koopt?

  • Jazeker, de scanapparaten bij de toegangspoort scannen ook tickets op je telefoon. Let op: screenshots kunnen niet gescand worden.

  • Nee, online gekochte tickets kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

  • Zowel online als aan de kassa is er een gereduceerd tarief voor zwangeren en mindervaliden. Ook is er een toegankelijkheidsregeling beschikbaar bij de Guest Service in het park. Zorg dat je voor deze regeling een bewijs of verklaring mee hebt.

    Let op: een begeleider van een mindervalide persoon dient een regulier ticket te kopen om toegang tot het park te krijgen. 

  • Ja, je abonnement geeft nog steeds onbeperkt toegang tot Walibi. Er is wel een maximumaantal bezoekdagen voor Halloween Fright Nights en Walibi Bright Nights. Je mag met je reguliere abonnement twee keer naar Halloween Fright Nights en twee keer naar Walibi Bright Nights.

  • Met een Walibi abonnement ontvang je verschillende soorten korting op andere parken, de korting is verrekend op de reguliere volwassen entreetickets:

    · 20% korting: Toverland (Online)

    · 30% korting: Dierenrijk, Zooparc Overloon, AquaZoo Leeuwarden en Safaripark & Speelland de Beekse Bergen, AvioDrome Lelystad. (Op vertoon van je abonnement aan de kassa.)

    · 40% korting: GaiaZoo, Bobbejaanland, Diergaarde Blijdorp, Plopsa*. (Op vertoon van je abonnement aan de kassa.)

    · 50% korting: Walibi België, Parc Astérix, Bellewaerde, Walibi Rhône-Alpes, Futuroscope, Chaplin’s World, France Miniature en Family-Park. ( Op vertoon van je abonnement aan de kassa.)

    *Plopsa: Korting aan de kassa, ook online met de code WALIBIHOLLAND40. Abonnement dient aanwezig te zijn bij entree.

  • Voor € 7,50 kun je een duplicaat van je abonnement ontvangen. Deze kun je aanvragen bij de Groups Info en daarna laten printen bij de Guest Service.

  • Geen probleem! Na het bestellen van je abonnement, krijg je een tijdelijke barcode in je mail. Met deze barcode kun jij toegang krijgen tot het park.

  • Met dit abonnement krijg je onbeperkt toegang tot Halloween Fright Nights en twee keer toegang tot Walibi Bright Nights.

  • Ja, dat kan zeker! Dit kan bij de Guest Service vanaf 13:00. Op vertoon van jouw Walibi entreeticket van die dag, krijg je €25,- korting op je abonnement van het kassatarief. Let op: dit geldt niet voor parkeerabonnementen.

  • Ja, alle abonnementen worden per post opgestuurd. Walibi Holland streeft ernaar om het abonnement tijdens het seizoen binnen 14 werkdagen in het bezit van de Koper te stellen.

  • Nee, dat is niet meer nodig. Als abonnementhouder kun je het park bezoeken wanneer je wilt.

  • Bij een regenbui zijn alle attracties gewoon geopend, ook de achtbanen! Alleen wanneer het flink regent, bij onweer of harde windstoten sluiten wij de attracties voor de veiligheid van onze gasten. Vaak is deze sluiting van korte duur. Zodra de bui is overgewaaid, openen we alle attracties weer.

  • Niet alle attracties zijn geschikt voor zwangere vrouwen. Om er zeker van te zijn of je in een attractie mag, kun je de informatie lezen op de attractieborden in het park of bekijk de Mindervalide-flyer op https://www.walibi.nl/nl/toegankelijkheidsregeling

  • Er kunnen altijd storingen bij de attracties ontstaan, waardoor de attractie (tijdelijk) gesloten moet worden. Wij doen er alles aan om de attractie zo snel mogelijk weer te openen. Om er zeker van te zijn of jouw favoriete attractie niet gesloten is, download je de Walibi-app.

  • De attracties in Walibi Holland hebben verschillende lengte-eisen. Om te zien of je aan de lengte-eisen van de attracties voldoet, kun je na binnenkomst in Main Street de Ride Scanner gebruiken. Je ontvangt dan een gekleurd bandje. Op de plattegrond zie je vervolgens aan de kleuren in welke attracties je mag. Ook wordt bij elke attractie aangegeven hoe lang je moet zijn én kun je op de pagina Attracties filteren op je lengte. Je krijgt dan alleen de attracties te zien waar je in mag.

    De volgende attracties hebben een maximale lengte:

    · Lost Gravity: Langer dan 1.95m moet je aan de binnenkant.

    · Mini Taxi’s: 1.50m

    · Squad’s Stunt Flight: 1.50m

    · Blast: 1.95m

    · Xpress en Condor: Advies 2.00m (kan oncomfortabel zijn)

    · Speed of Sound: Advies 2.05m (kan oncomfortabel zijn)

  • In Walibi Holland is bij diverse horecagelegenheden glutenvrij, vegan, vegetarisch, halal en lactosevrij eten verkrijgbaar. Bekijk de dieetwijzer voor meer informatie. Bij Guest Service zijn folders verkrijgbaar met alle horecagelegenheden en de gerechten die je daar kunt krijgen.

  • Ja, afhankelijk van de verwachte drukte zijn horecagelegenheden geopend.

  • Nee, op dit moment maken we geen gebruik van de virtuele wachtrij. Je kunt gewoon in de reguliere wachtrij aansluiten als je in een attractie wil gaan. Als je de wachtrij liever overslaat kun je Fast Lane kopen. Het is mogelijk dat er wordt besloten om op een bezoekdag de Virtuele wachtrij te activeren. Indien dit van toepassing is, wordt je daar in het park actief over geïnformeerd. Hier kun je meer informatie vinden over het gebruik van de virtuele wachtrij.

  • Met Fast Lane kun je een plaats reserveren in je favoriete attractie. Je hoeft dan niet daadwerkelijk in de wachtrij te staan. Je krijgt toegang via de speciale Fast Lane wachtrij van de attractie. Kortom, je hoeft minder lang te wachten en je zit nog sneller in je favoriete attractie! 

  • Je kan tijdens je virtuele wachttijd gewoon in het park genieten van de andere faciliteiten die Walibi Holland te bieden heeft.

  • Om gebruik te maken van de toegankelijkheidsregeling dien je je te melden bij de Guest Service. Door onze medewerkers word je op de hoogte gebracht van de speciale regeling. Het betreft een virtuele wachtrij waardoor je niet in de fysieke wachtrij hoeft te wachten. De online wachttijd zal overeenkomen met de reguliere wachttijd. Zodra de timer op 0 staat, kan je via de Fast Lane ingang/uitgang attractie de ride betreden.

  • Het gebruik van de toegankelijkheidsregeling geeft geen voorrang, maar biedt de mogelijkheid om te wachten buiten de reguliere wachtrij. De wachttijd is voor gasten die gebruik maken van deze regeling is gelijk aan de actuele wachttijd voor gasten in de reguliere wachtrijen bij de verschillende rides. Je kan bij de rides alleen gebruik maken van deze regeling wanneer je een getekend ‘Aanvraag toegankelijkheidsregeling’-formulier inlevert bij de Guest Service, in het bezit bent van de flyer in combinatie met een rood of paars toegankelijkheidsbandje met de juiste datum én wanneer Guest Service de toegankelijkheidsmodus heeft geactiveerd in jouw account op walibifastlane.nl.

  • Het rookverbod is ingegaan op zaterdag 30 maart 2024.

  • Op onze website kun je de locaties van de rookzones vinden. Bekijk daarvoor de kaart op https://www.walibi.nl/nl/walibi-rookvrij.

  • Voor vragen over roken in het park (maar ook over het park en onze evenementen) kun je mailen naar info@walibiholland.nl of bellen naar: +31 (0)321 32 99 99.

  • Op social media, onze website én op de entree tickets is aangegeven dat er een rookverbod geldt in Walibi Holland. Ook zullen gasten bij aankomst in Walibi Holland geattendeerd worden op het rookverbod.

  • Wij vinden het belangrijk dat iedereen op zijn of haar manier kan genieten van een dagje uit in Walibi Holland. Daarom hebben wij verspreid over het park vier rookzones gecreëerd.

  • Op de entree tickets wordt vermeld dat er een rookverbod geldt in Walibi Holland. Ook wordt aangegeven dat er in het park vier rookzones zijn waar gasten kunnen roken.

  • Op de plattegrond in het park kun je zien waar de rookzones zich bevinden.

  • Wij vinden dat kinderen op jonge leeftijd niet blootgesteld moeten worden aan, of hinder mogen ondervinden van rokende gasten. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat iedereen op een gezonde wijze kan genieten van een fijn verblijf in Walibi Holland. Met deze maatregel zetten wij een grote stap richting een rookvrije generatie.

  • Ook achter de schermen is Walibi Holland rookvrij. Voor medewerkers zijn aparte rookzones beschikbaar.

  • Je kunt deze rechten uitoefenen op de volgende manieren:
    · Door een brief per post te sturen naar het volgende adres: Afdeling Bescherming Persoonsgegevens, Walibi Holland, Spijkweg 30, 8256 RJ Biddinghuizen;
    · Door te mailen naar het volgende e-mail adres: privacy@walibiholland.nl
    · Door het formulier op deze pagina in te vullen: https://www.walibi.nl/nl/verzoek-tot-verwijdering-gegevens

  • De privacyverklaring van Walibi Holland is te lezen op deze pagina. https://www.walibi.nl/nl/privacyverklaring

  • Aanvragen voor sponsoring kun je sturen naar marketing@walibiholland.nl. Hou er rekening mee dat het niet mogelijk is om aan alle verzoeken te voldoen. Over toewijzing van bijvoorbeeld vrijkaarten kan niet worden gecorrespondeerd.

  • Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kan je ons onder kantooruren van 09:00 – 17:00 uur contacteren op +31 321 329 999 of via info@walibiholland.nl. Je kunt ook je vraag WhatsAppen: gebruik hiervoor het nummer +31 (0)85 808 1557.

    Ben je in het park en heb je een vraag? Loop dan langs bij onze medewerkers van de Guest Service. Zij staan je graag te woord.

Het attractiepark in je broekzak, download de Walibi app en ontdek het hele pretpark.

HET PARK IN JE BROEKZAK!

... of in je tas, ligt eraan waar jij je telefoon bewaart. Download onze nieuwe app en maak je dagje uit compleet!