Tickets
16/03/2019

Veiling Walibi Holland levert € 10.000 op voor Stichting Opkikker

Biddinghuizen, 16-03-2019

Biddinghuizen, 16 maart 2019 – Zaterdagmiddag 16 maart organiseerde Walibi Holland een unieke veiling waarbij diverse onderdelen van de oude achtbaan Robin Hood onder de hamer gingen. De totale opbrengst was € 9.630,00 die door de directeur van Walibi Holland, Mascha van Till werd verhoogd naar € 10.000. Dit komt ten goede aan Stichting Opkikker die met dit bedrag 350 gezinnen met een ziek kind kan uitnodigen voor een compleet verzorgde dag in Walibi Holland. Zieke kinderen en hun families krijgen hiermee een positieve boost tijdens een zware periode van ziekte.

Mooie bedragen voor Robin Hood-items

Tijdens de veiling werd er flink geboden op diverse bijzondere Robin Hood-items. Zo bood de veilingmeester onder andere een kettinghaak, staalkabels, heupbeugels en grote bouten uit de constructie aan. Hiermee haalden de winnaars echte collector items in huis. De klapstukken van de veiling waren twee heuse six-seaters uit de trein van Robin Hood. Deze items brachten een bedrag van maar liefst € 1.450 op.

Opkikkerdag in Walibi Holland op 18 april

De opbrengst van de veiling zet Stichting Opkikker in voor een speciale Opkikkerdag in Walibi Holland. Ambassadeurs van de stichting nodigen een gezin uit dat volgens hen wel een opkikker kan gebruiken wegens ziekte van een van de gezinsleden. De Opkikkerdag ‘Samen Sterk’ vindt plaats op 18 april.

Verrassing voor de aanwezigen op de veiling

Alle aanwezigen kregen na de veiling een leuke verrassing: een kijkje bij de bouwplaats van Untamed. Europa’s eerste hybrid coaster is op dit moment in aanbouw, waarbij gebouwd wordt op het houten skelet van Robin Hood. De opening van Untamed is op 1 juli 2019, om 13.30 uur.