Hoe werkt de virtuele wachtrij?
Je kan de virtuele wachtrij gemakkelijk gebruiken door middel van de Walibi App. Kun je of wil je geen gebruik maken van de Walibi app, gebruik dan de website www.walibivirtuelewachtrij.nl. Je gaat via beide manieren gebruik kunnen maken van de virtuele wachtrij via de volgende stappen:
- Scan je entreeticket bij de toegangspoortjes van Walibi Holland;
- Zodra je binnen bent, ga je naar ww.walibivirtuelewachtrij.nl of log gemakkelijk in via de Walibi app;
- Log in of maak een account. Het is belangrijk dat je dit doet met hetzelfde e-mailadres wat je hebt gebruikt bij de aankoop van je tickets/abonnement;
- Kies in het menu voor "Activeer tickets";
- Scan dan de QR-code van je ticket of vul de cijfers onder de barcode in op je entree ticket. Heb je een abonnement? Vul dan jouw abonnementscode in.
- Je hebt toegang tot de virtuele wachtrij! Bekijk snel voor welke attractie je als eerst een reservering wilt maken! Veel plezier
Hoe krijg ik toegang tot de virtuele wachtrij?
Vooraf je bezoek dien je de walibi-app te downloaden. Met de app kun je de virtuele wachtrij gebruiken. Kun je of wil je geen gebruik maken van de Walibi app, gebruik dan de website www.walibivirtuelewachtrij.nl. Je gaat via beide manieren gebruik kunnen maken van de virtuele wachtrij.
Moet ik voor de virtuele wachtrij betalen?
Je hoeft hiervoor niet te betalen.
Voor welke attracties geldt de virtuele wachtrij?
Het reserveren van een plaats geldt voor de volgende attracties: Condor, Crazy River, El Rio Grande, Goliath, Lost Gravity, Space Shot, Speed of Sound, UNTAMED en Xpress: Platform 13.
Ik heb geen smartphone met toegang tot internet, kan ik dan wel het park bezoeken?
Voor gebruik van de virtuele wachtrij is een smartphone met internetverbinding vereist (Wifi of 3G/4G/5G) op de dag van je bezoek. Voor wie dit niet tot zijn beschikking heeft hebben wij een aantal smartphones beschikbaar die gedurende je bezoek aan het park kan huren. Hiermee kan je de link die je hebt ontvangen bij je tickets openen en gedurende de dag gebruiken voor de virtuele wachtrij.
Waarom moet ik ook nog fysiek wachten in de wachtrij na de virtuele wachtrij?
Om ervoor te zorgen dat we de attractie van maximale capaciteit kunnen voorzien is een korte fysieke rij noodzakelijk. Hierdoor komt het voor dat je naast virtueel wachtrij heel even in de fysieke wachtrij moet wachten.
Hoeveel attracties tegelijkertijd kan ik reserveren met de virtuele wachtrij?
Je kan met de virtuele wachtrij één attractie per keer reserveren. Zodra de countdown op 0 staat en je de QR-code bij de attractiemedewerker heb laten scannen, kan jij een volgende reservering maken.
Mijn telefoon is uitgevallen tijdens het wachten in de virtuele wachtrij. Wat nu?
Ben je via de app ingelogd op de virtuele wachtrij en is je telefoon uitgevallen? Geen paniek. Gebruik op een willekeurige andere telefoon de app en log daar in met jouw gegevens. Je kunt dan gewoon verder gaan waar je bent gebleven. Eventuele reserveringen worden bewaard en kan je alsnog gebruik van maken. Maak je gebruik van de virtuele wachtrij via www.walibifastlane.nl, log je gemakkelijk weer in via een willekeurige andere telefoon met het e-mailadres en wachtwoord dat je eerder hebt gebruikt. Ook hiermee zijn alle reserveringen opgeslagen.
Ik ben uitgelogd tijdens het wachten in de virtuele wachtrij. Wat nu?
Je kunt ten allen tijden weer inloggen via de app of www.walibivirtuelewachtrij.nl met het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het bestellen van je tickets. Als je eerder een wachtwoord hebt aangemaakt kun je deze gebruiken. Zodra je ingelogd bent kun je weer verder. Eventuele reserveringen worden bewaard en kun je dan alsnog gebruiken.
We zijn met een groep en willen de virtuele wachtrij opsplitsen
Als jullie met meerdere personen één telefoon gebruiken voor de virtuele wachtrij kunnen jullie met een ander e-mailadres de groep opsplitsen. Log in op een andere telefoon met het gewenste nieuwe e-mailadres van de andere groep. Gebruik de functie “splitsen en samenvoegen” in het menu op de telefoon waar alle sessies al op staan. Geef aan hoeveel personen van jullie groep de andere telefoon gaan gebruiken en geef het e-mailadres op van de nieuwe groep. Jullie sessie is zo gedeeld!
We willen de virtuele wachtrij samenvoegen.
Dit kan gemakkelijk weer door de stap “splitsen en samenvoegen”. Hierbij vult de gebruiker - wiens telefoon na het samenvoegen niet meer gebruikt wordt voor de virtuele wachtrij - het e-mailadres in van de (nieuwe) hoofdgebruiker. Vergeet hierbij ook niet alle personen aan te klikken die in de nieuwe samengestelde groep komen.
Is Fast Lane nog beschikbaar nu er altijd een virtuele wachtrij is?
Het is mogelijk om jouw gratis account voor de virtuele wachtrij te upgraden naar Fast Lane. Hiermee kan je jouw wachttijd aanzienlijk verkorten. Fast Lane-producten zijn op basis van beschikbaarheid verkrijgbaar in de ticketshop van walibifastlane.nl, via de Walibi App en op het park bij Guest Service.
Wat is Fast Lane en hoe werkt het?
Met Fast Lane sla je de virtuele wachtrij van de attractie en heb je ook nog eens toegang tot de speciale Fast Lane wachtrij van de attractie. Kortom, je hoeft minder lang te wachten en zit je nog sneller in je favoriete attractie! Fast Lane is geldig voor de hele dag. Je kunt één Fast Lane reservering per keer maken.
Wat is het verschil tussen de virtuele wachtrij en Fast Lane?
Naast de virtuele wachtrij biedt Walibi ook Fast Lane aan. Deze betaalde upgrade werkt hetzelfde als de virtuele wachtrij alleen hoef je dan minder lang online te wachten of zelfs helemaal niet! Deze upgrade is in verschillende varianten beperkt beschikbaar. Advies: gebruik de Fast Lane wachtrij zodra je virtuele wachttijd verstreken is (Silver) of gelijk na online reservatie (Gold).
Waarom verandert mijn virtuele wachttijd?
Je wachttijd wordt gebaseerd op het aantal mensen dat voor jou in de wachtrij staat en hoeveel mensen in de attractie gaan. Het kan voorkomen dat gasten uit de wachtrij stappen of dat er wegens omstandigheden meer of minder gasten in de attractie kunnen. Dit heeft dan natuurlijk gevolgen voor jouw wachttijd.