Ga naar de hoofdinhoud

Operations

De afdeling Operations houdt zich bezig met het operationeel reilen en zeilen van Walibi.

Events & Entertainment

De afdeling Events & Entertainment organiseert alle evenementen en het entertainment van Walibi. Het team is het hele jaar door bezig met het bedenken, voorbereiden en produceren van events zoals Halloween Fright Nights, LEKKERGAAN en de Rollercoaster Run, maar ook events voor grote partijen met bijvoorbeeld een parkuitkoop. Wanneer je bijvoorbeeld een groot watergevecht of schuimfeest op het park ziet, dan zit deze afdeling hierachter. Als vast dagelijks entertainment heeft de afdeling het character Walibi en de Pratende Fontein om de gasten te vermaken.

Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het evenemententerrein met een bijbehorende omgevingsvergunning. Op het evenemententerrein worden evenementen als Lowlands, Defqon.1 en Mud Masters georganiseerd. De afdeling streeft ernaar dat onze gasten een spectaculair dagje uit beleven, die nét even wat verder gaat dan je verwacht.

Repair & Maintenance

De afdeling Repair & Maintenance is verantwoordelijk voor al het onderhoud aan de attracties, gebouwen en audiovisuele apparatuur van Walibi. Helaas is een storing niet altijd te voorkomen, maar gelukkig staan onze helden van de afdeling Repair & Maintenance altijd klaar om een storing zo snel mogelijk weer op te lossen! In de winterperiode is de afdeling Repair & Maintenance voornamelijk bezig met het grote onderhoud aan onze attracties. Alle attracties worden dan geheel of gedeeltelijk gedemonteerd en geïnspecteerd, onderdelen worden vervangen en weer gemonteerd, waarna er een keuring en certificering plaatsvindt. 

Facilitair

De afdeling Facilitair bestaat uit de medewerkers van de Groendienst, de timmermannen en de schilders. Zij zorgen ervoor dat het park er tiptop uitziet, zowel voor als achter de schermen! 

Rides & Parking

De afdeling Rides & Parking zorgt voor het dagelijks opstarten, bedienen en afsluiten van onze attracties en het in goede banen leiden van al het inkomende en uitgaande verkeer op de bezoekersparkeerplaats. Veiligheid en gastvrijheid staat hierbij altijd – net zoals bij alle andere afdelingen natuurlijk – voorop.

w

Guest Service

De afdeling Guest Service staat onze gasten voorafgaand en bij binnenkomst aan hun bezoek in Walibi te woord via o.a. het callcenter en de informatiebalie. Ook is de afdeling Guest Service verantwoordelijk voor de (digitale) verkoop en controle van tickets en abonnementen, het verwelkomen van onze gasten bij de entreepoort en het afnemen van enquêtes. De afdeling Guest Service streeft ernaar om onze gasten in al hun behoeften te voorzien.

Cleaning

De afdeling Cleaning is verantwoordelijk voor de algehele schoonmaak in en rondom Walibi. Elke dag zorgen ze er weer voor dat alles in Walibi er fris en schoon uitziet, van de toiletgebouwen tot aan de paden en andere parkonderdelen. Het totaalplaatje moet hélemaal kloppen om onze gasten een onbezorgd een spectaculair dagje uit te bezorgen. 

Planning

De afdeling Planning draagt zorg voor de lange termijnroosters, dagplanningen en aflosroosters en communiceert deze naar de medewerkers en leidinggevenden. Dit resulteert in een zo optimaal mogelijke bezetting. Hiernaast houdt de planning de ziek- en betermeldingen bij en zorgt voor de registratie hiervan. De afdeling heeft ook een controlerende rol op de urenregistratie, in verband met de arbeidstijdenwet en de budgetten van de afdeling.

Security en EHBO

De afdeling Security is verantwoordelijk voor de veiligheid van de gasten en die van de medewerkers. De afdeling verzorgt de interne communicatie door middel van portofoons. Walibi Holland heeft een EHBO-post op het park waar gasten maar ook medewerkers terecht kunnen voor eerste hulp. 

Het park in je broekzak, download de Walibi app.

HET PARK IN JE BROEKZAK!

... of in je tas, ligt eraan waar jij je telefoon bewaart. Download onze nieuwe app en maak je dagje uit compleet!